新型コロナウイルス感染症拡大予防の対応について

新型コロナウイルス感染症拡大予防の対応について  2021年春学期 図書館)

コロナ拡大予防対策の中、当分の間、図書館では引き続きを、制限付き開館を継続しいたします。ご理解とご協力をよろしくお願い致します。

1. 感染対策入館の継続について 

【開館時間・曜日】 月~金 9:30~17:30  滞在時間:最大3時間
【利用可能サービス】  貸出・返却。書架閲覧、1階閲覧席利用、文献複写、
     *郵送貸出(無料)は継続します。文献複写の郵送(有料)を行います。

【対象者】 TCU在学生、教職員 *卒業生・学外者のご利用は当面お断りします。

【入館にあたっての注意】

・マスクの着用、手指の消毒(手洗いなど)、入館票の記名にご協力ください。
・発熱・咳などの症状がある場合は来館を控えてください。
・学生証(図書館利用カード)を持参ください。
*図書館では感職員のマスクの実施、飛沫防止シート設置など染拡大防止策をとって対応していおります。ご理解とご協力をお願い致します。

2. 郵送貸出、文献複写等のサービス継続

貸出申込みは各月一人につき1回のみとし、貸出冊数はその都度5冊を上限とします。送料は引き続き図書館が負担します。

返却期限:6月30日(金)(貸出冊数制限:学部生15冊、大学院生20冊)。

※複数冊を申し込む場合の予約はなるべく一度にタイムラグを設けず行うようにしてください。
※貸出条件を超える貸出はできません。※延滞中の人は申し込めません。

対象者:国内に居住する在学生・図書館利用カードをもつ教職員(在寮生・通学生を除く)

*貸出方法及びマイライブラリー機能の説明はTCUポータルアップ予定

3【返却について】
来館できる学生は、図書館へ直接返却ください。来館できない方は、当面の間、郵送・宅急便での返却も可能です。(送料大学負担)。

【返却方法】
・送り状に「返却図書資料在中」と明記してください。
・輸送中に図書が傷まないよう、緩衝材を用いるなど適切な方法で梱包ください。
・追跡可能な方法で送付ください。
 <宛先>〒2070-1347 千葉県印西市内野3-301-5-4 東京基督教大学図書館
*図書館閉館の場合、返却本は図書館玄関の新聞受けを返却ブックポストとして利用ください。返却した方は、後日OPACオンラインにログインし、貸出状況を確認してください。

4【文献複写サービスについて】
<対象:学部生・大学院生、教員>
学内外機関所蔵の図書・資料の文献複写(コピー)取り寄せを受け付けます。
図書館OPACよりお申込みください。料金は後日、各学生口座引き落とし及び振込となります。図書館蔵書を中心にお申し込みください。図書館未所蔵の複写物は、他大学より取り寄せますので時間がかかります。他大学からの貸借図書の利用者への送付は行っておりません
当館所蔵資料:1枚10円+送料、著作権の範囲内頁、経費(送料含)申込者負担
申込方法:https://tcu.opac.jp/opac/Request_support/login
よりIDとPWを入力してログインください(初期設定はTCUポータルの過去のお知らせをチェックください)。

今後の変更等につきましては、図書館HPなどでお知らせいたしますのでご確認ください。

————————————————————————————
Response to measures to prevent the spread of new coronavirus infections

As part of the measures to prevent the spread of the new coronavirus, the library will remain open on a limited basis for the time being. We ask for your understanding and cooperation.

1) Continuation of entry to the library for infection control 

Library hours and days] Monday – Friday 9:30 – 17:30  Maximum stay: 3 hours

[Available services] Borrowing and returning books. Browsing the bookshelves, using the reading area on the ground floor, photocopying documents.

Home delivery service Lending by post (free of charge) will be continued. Photocopies will be sent by post (for a fee).

[Service target] TCU students, faculty and staff

  * The use of graduates and outsiders is not permitted for the time being.

Library for the time being.

The library will be closed to alumni and non-alumni for the time being, but an announcement will be made when it is ready to reopen.

Please note the following

Please wear a mask, disinfect your hands, and write your name on the admission form.

If you have a fever or cough, please refrain from visiting the library.

If you have a fever or cough, please refrain from coming to the library. ・Please bring your student ID (library card).

Please bring your student ID card (library card). We ask for your understanding and cooperation.

2.Continuation of services such as borrowing books by mail and photocopying

 Rules for borrowing by mail

The maximum number of books that can be checked out is 5 per month. The library will continue to cover the shipping costs.

Due date: Friday, June 30 (limit of 15 books for undergraduate students and 20 books for graduate students).

If you wish to borrow more than one book, please make your reservation with as little time lag as possible.

The number of books you can borrow is limited to 15 for undergraduate students and 20 for graduate students. ()

Please make sure to reserve books with as little time lag as possible.

Eligibility: Current students, faculty/staff with library card who live in Japan (excluding dormitory students and commuting students)

The explanation of borrowing method and MyLibrary function will be uploaded on the TCU portal.

3 Returning Materials

Students who can come to the library can return books directly to the library. For students who can come to the library, please return books directly to the library.

How to return

 Please return the books by mail or courier service. If you are unable to come to the library, you can return books by mail or courier service.

You can return books by mail or courier service.

Please use appropriate packing methods such as cushioning material to prevent damage to the books during shipping.

Please use an appropriate method such as cushioning material to prevent damage to the books during transportation.

 <Please send them to the following address.

  Tokyo Christian University Library, 3-301-5-4 Uchino, Inzai, Chiba 2070-1347, Japan

When the library is closed, please use the newspaper box at the entrance of the library as a return book post for returned books. When the library is closed, please use the newspaper box at the entrance of the library as a return book post.

4 About photocopy service

<Undergraduate and graduate students, faculty members

You can order photocopies of books and materials held by institutions inside and outside the university.

Please apply from the library OPAC.

Materials held by the library: 10 yen per copy + shipping fee, pages within the scope of copyright, costs (including shipping fees) borne by the applicant.

How to apply

To apply: https://tcu.opac.jp/opac/Request_support/login

Please log in with your ID and PW from the TCU Portal (for the initial settings, please check the past notices on the TCU Portal).

(For the initial settings, please check the past announcements on the TCU portal).

Please check the library website for future changes.